FAQ - Veelgestelde Vragen

Hoe plaats ik een bestelling?
Een bestelling plaats je eenvoudig en snel bij Decomusy door de volgende stappen te volgen:
  • Plaats je artikel(en) in he winkelmandje.
  • Ben je klaar met winkelen? Controleer dan je bestelling in het winkelwagentje.
  • Vervolgens ga je naar ‘doorgaan met afrekenen’.
  • Controleer je persoonlijk gegevens en wijzig indien nodig je afleveradres.
  • Kloppen je gegevens? Klik dan op ‘betalen’.
  • Kies op welke manier je wilt betalen en klik op bestelling plaatsen.

Ik heb een bestelling geplaatst. Hoe weet ik dat deze verwerkt is?
Je bestelling is correct wanneer je een e-mail met de orderbevestiging van ons hebt ontvangen. Heb je niets ontvangen, kijk dan eerst in map 'Ongewenste Post', soms durft die daar te belanden. Toch niet teruggevonden, neem dan contact op met onze klantendienst.

Een artikel is niet op voorraad, kan ik deze wel bestellen?
Helaas kunnen wij geen artikelen reserveren. Je kunt je e-mail achterlaten bij het desbetreffende artikel, dan ontvang je een mailtje wanneer het product weer op voorraad is. 
Enkel de items in Pre-Order kunnen op voorhand besteld worden. Deze vervullen wij vanaf deze beschikbaar is.

Waar kan ik mijn kortingscode invoeren?
Voeg de artikelen die je graag wilt bestelling toe aan je winkelwagentje en klik vervolgens rechtsboven in je scherm op ‘winkelwagen’. Op deze pagina kun je het afrekenproces starten waar je bij de betaling de kortingscode in kan voeren.

Let op! Kortingscodes kunnen niet met elkaar worden gecombineerd, daarnaast zijn sommige merken uitgesloten van korting. Actievoorwaarden kunt u hier lezen.

Ik verwacht een tweeling of een meerling, geven jullie een tweeling korting?
Alle informatie ivm een tweelingkorting vind u HIER terug.

Welke betaalmogelijkheden heb ik als ik een bestelling plaats op Decomusy?
Decomusy biedt je de mogelijkheid om je bestelling te betalen per:

  • iDeal
  • Bancontact
  • PayPal
  • ApplePay
  • Visa
  • Mastercard
  • Klarna : betaal later of kies voor gespreid betalen
  • Decomusy cadeaukaart

Hoelang duurt het voor een artikel in Pre-Order geleverd is?
Indien de leverdatum van het artikel gekend is, zal dit altijd vermeld staan bij de productbeschrijving van het desbetreffend artikel.
Indien er geen exacte leverdatum gekend is, zorgen wij ervoor dat uw bestelling z.s.m. wordt verzonden eens het artikel beschikbaar is.

Is het mogelijk om mijn bestelling voor verzending nog te wijzigen of annuleren?
Contacteer z.s.m. onze klantendienst. Door geautomatiseerde processen is het niet altijd mogelijk om de bestelling aan te passen. Check dus altijd goed of je de juiste artikelen hebt besteld. 

Eventuele kortingscodes kunnen achteraf ook niet meer verrekend worden.

Is het mogelijk de artikelen in het echt te komen bekijken?
Helaas hebben wij geen fysieke winkel om artikelen te bekijken. 

Hoe lang is mijn cadeaubon geldig?
Jouw Decomusy cadeaubon is zes maanden geldig.

Ik wil (een deel van) mijn bestelling retourneren en ik heb betaald met een cadeaubon. Hoe gaat dit in zijn werk?
Wanneer je bijbetaald hebt, zal het retourbedrag eerst hiermee verrekend worden. Daarna zal het terugbetaald worden in de vorm van een cadeaubon. Deze ontvang je per mail. Het bedrag van je nieuwe cadeaubon kan nooit hoger zijn, dan de waarde van je originele cadeaubon.

Wat zijn de verzendkosten en wanneer zijn de verzendkosten van mijn bestelling gratis?

Op dit moment leveren wij standaard binnen:

  • België & Nederland : €4,95 | gratis vanaf €50
  • Duitsland: €6,95 | gratis vanaf €70
  • Luxemburg: €3,95 naar een Afhaalpunt ; €7,95 levering aan huis | gratis vanaf €70
  • Frankrijk: €6,95 | gratis vanaf €70 via Mondial Relais naar een Afhaalpunt

Woon je ergens anders ? Aarzel niet contact op te nemen met ons, dan zullen we kijken of levering naar jou mogelijk is! 

Waarom hanteren wij een minimaal orderbedrag?
Wij willen de leukste artikelen voor een mooie prijs aan jou verkopen. Om dit mogelijk te blijven maken, hanteren wij een minimaal orderbedrag van 10 euro (dit bedrag is na verrekening van een eventuele korting). Onze logistieke en afhandelingskosten voor bestellingen willen we op deze manier zo min mogelijk laten doorrekenen in de verkoopprijzen van onze producten.

In welke landen kan ik mijn bestelling laten bezorgen?
Momenteel leveren wij standaard binnen België, Nederland en Frankrijk.
Woon je ergens anders? Aarzel niet contact op te nemen met ons, dan zullen we kijken of levering naar jou mogelijk is! 

Wanneer wordt mijn pakketje verzonden?
Decomusy verstuurt jouw pakketje doorgaans binnen 1-3 werkdagen. 

Let op! Indien er een artikel een langere levertijd heeft dan de andere artikels in uw bestelling, kan het zijn dat ze samen opgestuurd zullen worden en hierdoor een langere levertijd hebben. 

Sommige van onze artikelen worden rechtstreeks verzonden vanuit onze leveranciers. Voor meer informatie omtrent de levertijden en verzending klik hier.

Waar is mijn bestelling?
U kan uw bestelling gemakkelijk volgen met de gekregen Track&Trace-nummer. 

De track & trace van mij bestelling werkt niet, wat kan ik doen?
Zodra jouw pakketje heeft verzonden krijg je hier een bevestiging van. De track & trace van je bestelling wordt zichtbaar, zodra deze is ingescand bij het verzendbedrijf. Het kan dus soms even duren voordat de verzendgegevens beschikbaar zijn.

Mijn bestelling is voor iemand anders. Kan ik deze rechtstreeks naar de ontvanger laten verzenden?
Ja, dit kan! Let er dan op dat je bij het afleveradres het adres invoert waar het pakketje naar verzonden mag worden.

Als ik niet tevreden ben over mijn bestelling, kan ik deze dan retourneren?
Tuurlijk, als een product niet aan jouw verwachtingen voldoet, mag je jouw bestelling binnen 14 dagen retourneren. Let wel op dat je aan de voorwaarden voldoet om een product te retourneren.

Op de pagina retourbeleid vind je alle informatie over het retourneren van een artikel.

Er is een verkeerd artikel geleverd, wat moet ik doen?
Neem in dat geval contact op met onze klantenservice via info@decomusy.be . Voeg foto’s toe van de je bestelling en vermeld altijd je ordernummer.

Ik wil graag een artikel ruilen, is dit mogelijk?
Het kan altijd gebeuren dat de maat, kleur of iets anders niet helemaal naar wens is. Het is dan altijd mogelijk om een artikel te ruilen. Het makkelijkste is om het artikel wat je wilt ruilen aan te melden als retour. Hierboven kun je lezen hoe je dit doet. Vervolgens kun je een nieuwe order plaatsen met het artikel in de juiste kleur of maat.

Een artikel van mijn bestelling is niet geleverd, wat moet ik doen?
Foutje! 
Neem in dat geval contact op met onze klantenservice via info@decomusy.be . Voeg foto’s toe van je bestelling en vermeld altijd je ordernummer.
Houd er rekening mee dat sommige van onze producten rechtstreeks vanuit onze leveranciers komen en hierdoor in verschillende pakketjes geleverd zullen worden.

Mijn levering is beschadigd, wat moet ik doen?
Dat is vervelend! Maak foto’s van de verpakking, de inhoud van je bestelling en het verzendlabel. Neem vervolgens contact op met onze klantenservice via info@decomusy.be. Vermeld altijd je ordernummer, zodat we je gemakkelijk en snel kunnen helpen.